fbpx

Een online serie voor de gemeente Rotterdam

Nederland telt een kleine 2 miljoen ondernemers. Als er iets onlosmakelijk is verbonden aan ondernemen dan is dat wel de belastingadviseur; de persoon die je door het fiscale mijnenveld loodst. Ook deze beroepsgroep organiseert zich graag en één van de mogelijkheden is het Register Belastingadviseurs; kortweg het RB.

De beroepsvereniging richt zich op het MKB en wil uiteraard zoveel mogelijk adviseurs onder z’n hoede hebben; zij het bestaande adviesbureaus of aanstormend studenten-talent. Het doel is tweeledig. Ten eerste, het verstevigen van de positie van het RB als dé belangenbehartiger voor adviseurs in het MKB. Ten tweede, aankomende generaties adviseurs enthousiasmeren voor werken als RB in het MKB.

In de campagne is er, naast radio en print, een belangrijke rol voor video. Dit hebben we vertaald naar een serie portretten van de ondernemer en zijn RB’er; waarbij het MKB karakter expliciet naar voren moet komen.

Het bedienen van twee verschillende doelgroepen, vraagt uiteraard om meerdere invalshoeken. Enerzijds dient iemand uit het midden- en kleinbedrijf geïnteresseerd te raken in een RB’er. De mede-ondernemer is uiteraard het juiste middel om de boodschap over te brengen. Voor de student neemt juist de belastingadviseur de lead. Hij of zij schetst een aantal fiscale uitdagingen waar je als adviseur je tanden in kunt zetten.

Ons voorstel

Ons voorstel bestaat uiteindelijk uit de productie van de volgende content:

Interview 1: Website

Instagram teaser

Facebook teaser

Social teaser

Interview 2: Website

Instagram teaser

Facebook teaser

Social teaser

Productie

Bij deze case is de inhoudelijke voorbereiding in handen van een fiscalist. Aan ons de taak om de belastingtechnische zaken te vertalen naar een diepte interview met de ondernemer en RB’er. Hierbij is het van groot belang dat de inhoud overeind blijft, maar wel begrijpbaar is.

De productiefase bestaat uit een opnamedag waarbij video, fotografie en copy wordt gecombineerd. Post-productie bestaat uit 4 dagen, waarna oplevering plaatsvindt.

Delivery

Op jaarbasis worden er zo’n 12 ondernemers en RB’ers geportretteerd. De videoportretten zijn complementair aan de radio spots. fotografie en (online) copy.

We leveren per case verschillende portretten aan, in de verschillende benodigde formaten voor website (16:9) en social media (1:1 en 9:16). Daarnaast maken we ook 2 pre-rolls (15 seconden) in de verschillende formaten.

Vers van de pers!

Rotterdam - Geslaagd

Zo feliciteert…

... de gemeente geslaagde scholieren.
het houdt niet op - Rijksoverheid

Het houdt niet op

niet vanzelf.
#earthday Heineken social media post

#earthday – Heineken

Vier #earthday met Heineken.
Neem dan contact met ons op!

Dat bureau zie ik wel zitten!

Denk je nu: “Dat bureau zie ik wel zitten”? Neem dan contact met ons op! Dan kijken we hoe ons team jou kan helpen.

Bel mij op 034 82 20 055, 06 535 52 458 of mail naar nynke@bocavista.nl.