De beroepsvereniging richt zich op het MKB en wil uiteraard zoveel mogelijk adviseurs onder z’n hoede hebben; zij het bestaande adviesbureaus of aanstormend studenten-talent. Het doel is tweeledig. Ten eerste, het verstevigen van de positie van het RB als dé belangenbehartiger voor adviseurs in het MKB. Ten tweede, aankomende generaties adviseurs enthousiasmeren voor werken als RB in het MKB.
In de campagne is er, naast radio en print, een belangrijke rol voor video. Dit hebben we vertaald naar een serie portretten van de ondernemer en zijn RB’er; waarbij het MKB karakter expliciet naar voren moet komen.
Het bedienen van twee verschillende doelgroepen, vraagt uiteraard om meerdere invalshoeken. Enerzijds dient iemand uit het midden- en kleinbedrijf geïnteresseerd te raken in een RB’er. De mede-ondernemer is uiteraard het juiste middel om de boodschap over te brengen. Voor de student neemt juist de belastingadviseur de lead. Hij of zij schetst een aantal fiscale uitdagingen waar je als adviseur je tanden in kunt zetten.