VR-activatie van online tot event en winkelvloer
In samenwerking met Gazelle en Dorian van Rijsselberghe
In samenwerking met Gazelle en Dorian van Rijsselberghe
Fietsen is Gazelle! Sinds de eerste fiets in 1899 de werkplaats verliet, is dit bedrijf niet meer weg te denken uit het Nederlandse landschap.
Niet vreemd, dus, dat het sponsor is van de sporters van TeamNL. In aanloop naar de Winterspelen van 2018 was het zaak om dit extra onder de aandacht te brengen.
De uitdaging was een ‘one-size-fits-all’ video-oplossing voor de fysieke en online wereld. Het antwoord: 360° video.
Samen met Helden Media ontwikkelden we een 360° VR Experience. Hierin fietste Olympisch kampioen Dorian van Rijsselberghe dwars door Pyeongchang, langs alle relevante plekken voor TeamNL. Hij verkende het lokale eten, de tradities en testte het ijs voor de schaatsers. Dit deed Dorian uiteraard allemaal op een nieuwe Gazelle CityGo fiets.
Het team, bestaande uit een regisseur, cameraman, klant, Dorian en CityGo fiets, filmde in vier dagen een achttal scenes in de stad en de Olympische arena’s.
Met dank aan een lokale producer, werd de taalbarrière geslecht. Andere uitdagingen ter plekke, waren het schieten van bewegende shots en Dorian veilig op de fiets houden in een miljoenenstad.
In de montage lag het accent vooral op verrijking van de beelden, middels (3D) motion graphics.
Bekijk hiernaast de making of.
De VR-experience werd gelanceerd tijden de officiële presentatie van TeamNL in januari van 2018. De atleten konden met een VR-bril op vast proeven van de Koreaanse sfeer. Daarnaast is de VR-film ontsloten in Gazelle winkels in het hele land en via social media beschikbaar gesteld, gekoppeld aan een prijsvraag voor de consument.
Het resultaat is dus een meeslepende ervaring die op elk platform kan worden ingezet.
Per platform verschillen de accenten. Zo is er voor social media een laag met 3D elementen toegevoegd, voor gamification. Deze elementen vormen een antwoord waarmee de oplettende kijker een prijs kan winnen. Zo is de video, naast informatief en onderhoudend, ook activerend. De doelen voor online traffic en engagement werden binnen 2 dagen bereikt. Missie geslaagd.
Denk je nu: dat bureau zie ik wel zitten? Neem dan contact op!
Bel mij op 06 50 65 71 71 of mail naar bas@bocavista.nl om te ontdekken hoe ons team jou kan helpen.