Nou… heel eenvoudig: Opvallen! Omdat nog niet zoveel mensen het gebruiken moet je er juist nu mee beginnen. Creativiteit is de enige grens bij het gebruik van stories. Denk bijvoorbeeld aan het uitlichten van een artikel of bijdrage. Een vraag aan jouw netwerk, gewoon laten zien waar je mee bezig bent of een interessante #tuesdaytip delen; het kan allemaal met LinkedIn Stories.
Gebruikers kunnen reageren op jouw story, als een soort persoonlijk bericht (en is dus niet openbaar). Een laagdrempelige manier van in contact komen. Een gesprek starten wordt zo veel makkelijker en leuker! Het nadeel is dat reageren op stories alleen kan op een telefoon.
Via Stories kan je extra aandacht genereren.
Niet alle posts die je maakt worden bekeken door de doelgroep, omdat zij het simpelweg niet op hun tijdlijn te zien krijgen. Stories daarentegen werken op volgorde: de meest recente staat vooraan. Via Stories kan je dus (tijdelijk) extra aandacht genereren.
Daarnaast kan je stickers, tekst en hashtags toevoegen aan jouw verhaal. Na het plaatsen kan je zelfs zien hoeveel mensen jouw story hebben bekeken. En wie het heeft bekeken, maar net als profiel bezoekers kan dit ook gewoon anoniem.